2Charity Run & 2Charity Walk: Wat kost het en wat levert het op?

Inschrijvingskosten
Het goede doel neemt standaard vijf deelnemers tickets af van €25 per stuk (excl. BTW).
Meer tickets mag natuurlijk!
Kinderen t/m 12 jaar kunnen deelnemen in een ‘kids team’. Dit is een groepje kinderen van 4 tot 6 persosnen. De kosten voor 1 kidsteam zijn €50 (excl BTW).
Het standaard inschrijfbedrag blijft gelijk aan vijf deelnemerstickets, maar u kunt combineren. Bij voorbeeld: 2 kids teams (2 x €5o) + 1 volwassen deelnemer (€25).
Er is geen deelnemers fee.
De deelnemers (donateurs, sympathisanten van het goede doel) betalen zelf dus niets.
Dit werkt zeer positief bij het werven van deelnemers voor de walk of run.
Doe gratis mee aan de 2Charity Walk door het prachtige natuurgebied van Hilversum en omgeving en steun al wandelend Goede Doel.
Als goed doel kunt u er voor kiezen de deelnemersbijdrage door te berekenen aan de deelnemer door bijvoorbeeld een minimum sponsorbedrag van €75 of €100 te vragen. Uit ervaring blijkt dit geen probleem te zijn. Vaak is er één grotere sponsor (ouders, grootouders, bedrijf) die €50 schenkt en daarnaast moeten dan nog vijf sponsoren van ieder €5 of €10 gevonden worden. Dat is goed te doen. Voor groepen groter dan vijf personen die zich daadwerkelijk als groep inschrijven (schoolklas, vriendenclub) zullen we een kortingstarief hanteren.

Kosten donatiemodule
De donatiepagina voor de deelnemers met donatiemodule wordt verzorgd door Geef Gratis.
Deze hanteren bij een gratis donatiemodule een inhouding van 8% per donatie. Zie voor meer informatie http://www.geefgratis.nl/diensten

Werkwijze en tijdsinspanning
Zodra u als goed doel zich heeft ingeschreven bij 2Charity en het start bedrag van €150 voor vijf deelnemers tickets heeft overgemaakt, ontvangt u direct een wervingspakket met tips en tricks om onder uw achterban deelnemers te werven.

De deelnemers kunt u direct doorverwijzen naar de 2Charity website. Hier vinden zij een inschrijfpagina waar zij hun basisgegevens (n.a.w. gegevens, email, goede doel waarvoor zij lopen) invullen.
Vervolgens krijgen zij toegang tot hun donatiepagina en kan het werven van sponsoren beginnen.
Deelnemers krijgen van 2Charity:

–  Eigen online actiepagina voor het gemakkelijk werven van sponsors
– Toolkit fondsenwerving
– Toolkit media en promotie

– Wandel en training tips
– Startnummer
– Route en informatie overzicht
– -Sanitair en rustplekken onderweg
– EHBO op locatie
– Aandenken en goodie bag

Hoeveel tijd u als goed doel steekt in het werven van deelnemers is uiteraard aan u.
Maar let wel: hoe meer enthousiaste deelnemers, hoe hoger uw opbrengst!

Daarom zullen ook twee bijeenkomsten worden georganiseerd door 2Charity waarbij vertegenwoordigers van de deelnemende goede doelen praktische informatie krijgen over: het werven, enthousiasmeren en ondersteunen van deelnemers. Daarnaast is er de mogelijkheid om van elkaar ideeën op te doen.

TIP: het werven  en enthousiasmeren van deelnemers voor een charity event is een mooie stage opdracht!

Wat wordt er betaald van de bijdrage van de goede doelen:
– Organisatie kosten
– Kosten locatie(s)
– Kosten vergunningen, verzekeringen
– EHBO
– Catering
– Medailles
– Hardloop tijdsysteem
– Sanitaire voorzieningen
– Website hosting
– Posters en flyers
– Onkosten vrijwilligers organisatie
– Stagevergoeding
– Overige kleine kostenposten

Wat doet 2Charity en wat doet het goede doel?

2Charity:

  • benadert, informeert, faciliteert en stimuleert goede doelen
  • verstrekt aan goede doel tool kit voor het werven van deelnemers
  • vertrekt aan goede doel tool kit voor het benaderen van bedrijven
  • verstrekt aan goede doel tool kit voor publiciteit
  • versterkt aan deelnemers tool kit voor werven sponsoren/sponsorgeld
  • organiseert twee bijeenkomsten voor goede doelen om werving te stimuleren
  • faciliteert een online actiepagina met donatiemodule voor iedere deelnemer
  • brengt 2Charity onder de aandacht door middel van free publicity. dat wil zeggen: social media en persberichten.
  • 2Charity draagt zorg voor het gehele evenement van locatie tot EHBO, catering en medailles.

Het goede doel:

  • benadert haar achterban en netwerk voor het werven van deelnemers
  • promoot het evenement middels haar eigen kanalen